Hogyan vegyük rá a látogatókat az azonnali vásárlásra

Mutatunk 5 egyszerű módszert az ajánlatunk hatékonyságának a növelésére, mellyel akár 100-200 százalékkal is nőhet a termék oldalunk hatékonysága!

A termék-oldal célja, hogy meggyőzze a látogatókat az adott termékről, és egy ÜTŐS AJÁNLATTAL azonnali vásárlásra sarkallja őket. A következőkben bemutatunk néhány tanácsot, melyekkel akár 100-200 százalékkal is nőhet a termék oldalunk hatékonysága! Az, hogy kosárba teszi-e egy látogató a neki tetsző terméket nem csak a terméktől függ, számos kifogást találhat arra, hogy MIÉRT NE vegye meg a terméket: a termék túl drága, még szétnézek máshol is, ráérek máskor megvenni, mi van, ha mégse jó, stb. Ezek a kifogások kezelhetőek, és egy hatékony ajánlattal a látogató AZONNALI vásárlásra ösztönözhető - csak tudni kell hogyan.

Lássuk hát a módszereket:

1. tipp: Legyen az akcióknak határideje! Az egyik leghatékonyabb módszer egy ajánlat hatékonyságának a növelésére, ha az ajánlat határidős - és minél rövidebb ez a határidő, annál hatékonyabb - vagy legalábbis a határidő látszatát keltjük! Erre jó módszer lehet, ha nem csak azt írjuk, hogy "Akció", de "Áprilisi akció", vagy még inkább "Húsvéti akció". Ha a rendszerünk támogatja, hogy valós határidőket adjunk egy-egy akciónak (egyébként erre a törvény is kötelez), akkor ezt a határidőt (főleg a lejártát) kommunikáljuk minél hatékonyabban!

2. tipp: Adjunk sok-sok bónuszt! A másik igen hatékony módszer egy ajánlat növelésére, ha adunk hozzá bónuszokat, ajándékokat, bármit, ami növeli az ajánlat értékét a vevő-szemében. Erre jó módszer, ha kisebb értékű termékeket ajándékként adunk a termékhez, vagy ha valamilyen plusz szolgáltatást adunk hozzá (egy használati útmutatót, egy kiegészítő garanciát, stb.). Ezeket a bónuszokat szintén kommunikáljuk látványosan, használjunk szép nagy plusz jeleket a vizuális megjelenítéshez.

3. tipp: Használjunk csomagokat, de okosan! A csomagok alkalmazása egy igen remek módja az ajánlat hatékonyságának növelésére, ha megfelelően csináljuk. Ha az előbbi pontban említett bónuszokat ugyanis beárazzuk (jó magasan), majd "leértékeljük", és így adjuk a csomaghoz, akkor kapunk egy akciós csomagot, ami jóval vonzóbb tud lenni, mint egy "natur" termék, akció nélkül. Ha az akció mértéke százalékosan kicsi, akkor érdemes lehet nem azt mondani, hogy "2% kedvezmény", hanem "25% kedvezmény a kiegészítők árából".

4. tipp: Csökkentsük a vevő kockázatát! A vevő nem ismeri úgy a termékeinket, ahogyan mi, és könnyen lehet, hogy bár számunkra teljesen egyértelmű, hogy a termék jó, és megfelel az adott célra, pontosan tudjuk, hogy milyen kockázatai vannak, stb., de a vevő számára ezek közel sem olyan egyértelműek. A vevő kockázatának csökkentésére az egyik legjobb módszer a garancia. A törvény amúgy is kötelez minden e-kereskedőt 8 napos visszavételi garanciára, miért ne élnénk hát vele, és fordítanánk ezt az előnyünkre? Sőt érdemes lehet ennél jóval több garanciát is vállalni, ezzel is kiemelkedhetnénk a többi hasonló webáruház sűrűjéből!

5. tipp: Kommunikáljuk hatékonyan az akciót! És végül egy "kozmetikai" tanács: ha már tényleg akciós egy termékünk, akkor abból hozzuk ki a maximumot. MINDIG kommmunikáljuk a következőket: régi ár új ár kedvezmény mértéke Az utóbbit érdemes lehet százalékos formában kommunikálni, ha nem túl kicsi ez a kedvezmény. Egyébként pedig az ár kommunikációja legyen hangsúlyos, használjunk ilyenkor nagyobb betűtípust, hagyjunk több üres területet körülötte, és mindig legyen az ár a kosárba rakás gomb fölött!